اورژانس جاده های روستایی سال 91 راه اندازی می شود
نوشته شده توسط : sadis

دكتر 'غلامرضا معصومی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اراك افزود: در حال حاضر یكهزار و 978 پایگاه اورژانس و پیش اورژانس در كشور فعال است كه تعداد آن تا پایان امسال به دوهزار پایگاه می رسد.

وی توضیح داد: بر اساس تكالیف تعیین شده در برنامه توسعه كشور، در قالب پوشش فراگیر باید در سطح كشور دو هزار و 197پایگاه اورژانش و پیش اورژانس راه اندازی می شد كه به دلیل كمبود نیروی انسانی و اعتبارات این مهم محقق نشده است.

وی، حوزه فوریت های پزشكی و اورژانس را پرچالش ترین بخش درمان دانست، گفت: به همین دلیل وزارت بهداشت و درمان نظارت جدی بر اورژانس ها و تقویت امكانات تخصصی آنها در استان های واقع در مسیر ارتباطی اصلی كشور را در دستور كار دارد.

دكتر معصومی خاطر نشان كرد: یكی از چالش های جدی در حوزه فوریت های پزشكی و اورژانس پیش بیمارستانی در كنار كمبود اعتبارات ، جذب نیروهای متخصص در این حوزه است كه با ایجاد مركز تربیت كاردانی فوریت ها در برخی استان های كشور برای حل این معضل اقدام شده است.

وی بیان كرد: درحال حاضر 14هزار نفر در بدنه اورژانس و فوریت های پزشكی كشور فعالیت دارند كه برای جبران كمبود سه هزار نیروی متخصص در این حوزه وظیفه مضاعفی را برعهده دارند.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور ادامه داد: با رسیدن تعداد پایگاه های اورژانس كشور به دو هزار واحد تا پایان امسال ، نیروهای متخصص انسانی این حوزه بر اساس استاندارد باید به 21 هزار نفر برسد.

دكتر معصومی اضافه كرد: 12 دانشگاه علوم پزشكی كشور در مدت زمان خاص اقدام به ایجاد امكانات بیمارستان صحرایی در قالب چادر و كانكس كردند كه پاسخگوی نیازهای حوزه سلامت برای مواقع بحران و اضطرار نبود و به همین منظور طرح اتوبوس اورژانس در دستور كار وزارتخانه قرار گرفته است.

وی بیان كرد: یكصد دستگاه اتوبوس آمبولانس با امكانات 12 تخت بستری و تجهیزات درمان سرپایی و جراحی تهیه شده كه از مهرماه امسال كار توزیع آنها در بین استان های كشور آغاز شده است.

رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور عنوان كرد: اصلاح پایه اعتباری اورژانس های بیمارستانی و راه اندازی امداد هوایی با محوریت پایگاه های زمینی بیمارستانی از برنامه های جدی حوزه سلامت در قالب برنامه پنجم توسعه كشور است.

دكتر معصومی اظهار كرد: هم اكنون حدود 15هزار تخت اورژانس و پیش اورژانس بیمارستانی فعال در كشور وجود دارد و تقویت نظارت بر حوزه اورژانس و امكانات این بخش به عنوان پیشخوان و محور اصلی فعالیت های درمانی دنبال می شود.

ك/3 560/559/ 1539





:: برچسب‌ها: موسیقی , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
احسان در تاریخ : 1390/11/26/3 - - گفته است :
با سلام خدمت شما وبلاگ funpatugh.lxb.ir
به چند نویسنده جهت گذاشتن مطالب طنز در وبلاگ نیازمند است اگه شما مایل به این کار هستید از قسمت نظرات وبلاگ ما یا ایمیل kharabkar_game@yahoo.com با ما در تماس باشید.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: